Mε επιτυχία η περιφερειακή συνάντηση του Brand Tour στην Κρήτη

Mε επιτυχία η περιφερειακή συνάντηση του Brand Tour στην Κρήτη

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Διήμερη Διαπεριφερειακή Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος BRANDTour-Building Regional Actions for New Developments in Tourism – Οικοδομώντας Περιφερειακές Δράσεις για Νέα Ανάπτυξη του Τουρισμού, που οργάνωσε η Περιφέρεια Κρήτης.

Η Διαπεριφερειακή Συνάντηση, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών πρακτικών των εταίρων, για την προώθησή τους στις άλλες Περιφέρειες και χώρες, και την αξιοποίησή τους για: την προσέλκυση των τουριστών, την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την παροχή νέων τουριστικών πακέτων-προϊόντων. Οι πρακτικές αυτές αφορούν στην στήριξη του Τουρισμού μέσω της Καινοτομίας, στην προσφορά Εξατομικευμένων Τουριστικών Προϊόντων και στην ενίσχυση της Τοπικής Επιχειρηματικότητας.

Η έναρξη του Διημέρου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης στο Ηράκλειο, όπου ο Γιώργος Αλεξάκης, Αντιπεριφερειάρχης Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων, υποδέχτηκε τους επισκέπτες-εταίρους του Ευρωπαϊκού Έργου BRANDTour, παρουσιάζοντας: τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Κρήτης, τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα ως προς το ερευνητικό και ακαδημαϊκό οικοσύστημα και τις συνέργειες που αναπτύσσει η Περιφέρεια Κρήτης, καθώς και τις ποικίλες και πολύ-θεματικές δραστηριότητες της Περιφέρειας, δίνοντας έμφαση στον Τομέα των Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων,  των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Διαπεριφερειακών Συνεργασιών στη Μεσόγειο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, Περιφερειακός Σύμβουλος Εντεταλμένος στον Τομέα του Τουρισμού, καλωσορίζοντας τους εταίρους, υπογράμμισε τη μακροπρόθεσμη Στρατηγική της Περιφέρειας Κρήτης στον τομέα του Τουρισμού, που δίδει έμφαση: στις πολύ-θεματικές ιδιαιτερότητες και πλεονεκτήματα της Κρήτης που και αποτελούν σημαντικούς πόλους έλξης τουριστών, αλλά και στον ανθρώπινο παράγοντα, που συνδυάζει έντονα την τοπική Κρητική φιλοξενία, και τον υψηλό επαγγελματισμό στους χώρους εστίασης και διαμονής.

Τη δεύτερη ημέρα, οι εργασίες των εταίρων συνεχίστηκαν στην Πινακοθήκη του Δήμου Αγ Νικολάου όπου τους υποδέχθηκαν: η Αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου Πελαγία Πετράκη και ο Δήμαρχος Αγ. Νικολάου Αντώνης Ζερβός. Η Αντιπεριφερειάρχης, καλωσορίζοντάς τους εταίρους, αναφέρθηκε στη σημασία που δίδει η Περιφέρεια Κρήτης στην ανάδειξη των περιοχών-πόλων έλξης επίσκεψης τουριστών από όλο τον κόσμο, και στο συνδυασμό παροχής καλών τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων, συνδυάζοντας την προστασία του περιβάλλοντος, την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, την προβολή, επισκεψιμότητα των πολιτιστικών και αρχαιολογικών στοιχείων στην Περιφερειακή Ενότητα. Ο Δήμαρχος Αντώνης Ζερβός εξέφρασε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Δήμου για το έργο BRANDTour αλλά και για το θεματικό άξονα της συνάντησης στην Κρήτη: τις συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού φορέα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον τομέα του τουρισμού, και αναφέρθηκε στις συντονισμένες προσπάθειες για την ανάδειξη της Σπιναλόγκας ως ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η Ελένη Χατζηγιάννη, Διευθύντρια Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού και Συντονίστρια του BRANDTour στην Κρήτη, ανέπτυξε τη σημασία του έργου και το ρόλο της Περιφέρειας, δίδοντας έμφαση στο τρίπτυχο “Περιβάλλον-Τουρισμός-Πολιτισμός” και στην τόνωση της τοπικής επιχειρηματικότητας. Ο συνδυασμός αυτός, μέσα από ποικίλες δράσεις της Περιφέρειας και άλλων φορέων, αποτελεί μοναδική τουριστική αξία καθώς: αξιοποιεί τα πολιτιστικά και φυσικά χαρακτηριστικά του νησιού, δίδοντας έμφαση στην ανάδειξη του φυσικού κάλλους, της Κρητικής διατροφής, τοπικών προϊόντων και φιλοξενίας.

Ως προσκεκλημένος ομιλητής συμμετείχε επίσης στο Ηράκλειο εκπρόσωπος του ΤΕΙ Κρήτης στον Πολιτιστικό – Τουριστικό Πυλώνα της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης της Κρήτης, ο Επίκουρος Καθηγητής του ΤΕΙ Κρήτης, Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης, καθώς και ο Ευαγγελος Χατζηδάκης, στέλεχος του Υπουργείου Τουρισμού στην ΠΥ Κρήτης. Ακολούθησαν σύντομες εισηγήσεις για το έργο BRANDTour, οι υλοποιηθείσες και  προγραμματιζόμενες δράσεις του έργου, και οι παρουσιάσεις των καλών πρακτικών των εταίρων μέσω συνεργασιών ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

Κατά το διήμερο επίσκεψης στην Κρήτη, οι εταίροι του BRANDTour είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν:

1) το Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας στην Αργυρούπολη Ρεθύμνου, όπου τους καλωσόρισαν: η Ασπασία Σταυρουλάκη, που τους ενημέρωσε για τη λειτουργία του Κέντρου, την προσπάθεια προώθησης της κρητικής διατροφής των τοπικών προϊόντων και την ανάπτυξη γαστρονομικών διαδρομών, τουριστικών υπηρεσιών, καθώς και ο Γιάννης Πολυχρονάκης, μεταφέροντας τους χαιρετισμούς της Μαρίας Λιονή, Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου. Στο Κέντρο Κρητκής Γαστρονομίας, το οποίο ιδρύθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΓΕΥΣΙΣ-ΤΟΥΡ (Interreg Ελλάδα – Κύπρος), οι επισκέπτες-εταίροι του  BRANDTour, συμμετείχαν σε γευσιγνωσία κρητικού ελαιολάδου, παρασκεύσαν ντάκο με τομάτα και γραβιέρα, και γεύτηκαν τοπικά τυροκομικά προϊόντα, φρούτα, μέλι και παραδοσιακά Κρητικά ροφήματα.

2) Την πιστοποιημένη και βραβευμένη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό εταιρία παραγωγής αιθέριων ελαίων από Κρητικά βότανα  BIOAROMA στον Αγ Νικόλαο, όπου ενημερώθηκαν αναλυτικά για τη βιολογική καλλιέργεια βοτάνων της Κρήτης αλλά και την αξιοποίηση παλαιών τεχνικών ακόμα και των Μινωιτών. Επίσης, ξεναγήθηκαν στο αποστακτήριο και στο χώρο παραγωγής των αιθέριων ελαίων, ενώ είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να απολαύσουν το μοναδικό άρωμα αιθέριων ελαίων αλλά και Κρητικών βοτάνων σε κήπο που διατηρεί η μονάδα με ποικιλία φυτικών ειδών. Ακόμα, δοκίμασαν τα ποικίλα προϊόντα κοσμετολογίας που παράγονται αποκλειστικά από φυσικά εκχυλίσματα φυτικών ειδών της Κρήτης.

3) Το διεθνούς φήμης νησί της Σπιναλόγκας στον κόλπο της Ελούντας, που είναι υποψήφιο προς ένταξη στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Η ξεναγός Μαρία Αλμυράκη, ξενάγησε τους επισκέπτες σε όλο το νησί, περιγράφοντας με παραστατικό και επεξηγηματικό τρόπο την ιστορία του, την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του,  το ρόλο του ως Ενετικό Οχυρό και επί Τουρκοκρατίας, τη σχέση με το Μινωικό Πολιτισμό, αλλά και με την υποδοχή ασθενών της Νόσου του Χάνσεν. Πέραν αυτών όμως, στο πλαίσιο της συνάντησης των εταίρων του BRANDTour, η επίσκεψη στην Σπιναλόγκα επεσήμανε : την ανάδειξη ενός Διεθνούς Εμβέλειας Μνημείου Πολιτιστικής Αξίας, ως μοναδικής αξίας τουριστικού προϊόντος, που ωθεί ποιοτικά και ενισχυει την τοπική επιχειρηματικότητα στην ευρύτερη περιοχή, με μεγάλη επισκεψιμότητα τουριστών /επισκεπτών και με την παροχή υψηλής ποιότητας τουριστικών υπηρεσιών.

Το BRANDTour αποτελεί έργο του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Interreg Europe και συντονίζεται από την Περιφέρεια της Τοσκάνης (Ιταλία), ενώ συμμετέχουν ακόμα: το Υπουργείο Οικονομικών της Δημοκρατίας της Λετονίας, το Οικονομικό Συμβούλιο της Ανατ Φλάνδρας (Βέλγιο), το Συμβούλιο Τουρισμού Ν Λίνμπουργκ (Ολλανδία), το Γραφείο Τουρισμού των Βαλεαρίδων (Ισπανία), το Γραφείο Τουρισμού της Τοσκάνης (Ιταλία) και η Περιφέρεια Κρήτης. Από την Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχαν επίσης: η Ρούλα Παπαδοπούλου-Προϊσταμένη Εμπορίου ΠΕ Λασιθίου, η Αναστασία Στεφανίδου Στέλεχος Δ/νσης Τουρισμού στην ΠΕ Λασιθίου και η Σοφία Γιαλαμά (μέλη της Ομάδας Έργου), η Ε. Μικρουλέα-στέλεχος του Γραφείου Αντιπεριφερειάρχη Λασιθίου, καθώς και ο Ν. Αλεξάκης-Προϊστάμενος Τμήματος, η Ε. Βουγιουκαλάκη και Δ. Σαράντου  (από τη Δ/νση Τουρισμού – Ηράκλειο), και η Β. Μαδούλκα Υπεύθυνη του Κέντρου Europe Direct  Κρήτης, η Εβελίνα Μπάκιντα από το Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου, και ο Β. Ζισιμόπουλος-Costa Nostrum/Βιώσιμες Παραλίες.