«Ανοιχτή» σε εξαγορές και συνεργασίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ

«Ανοιχτή» σε εξαγορές και συνεργασίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ

Αισιόδοξος για σημαντικούς ρυθμούς οργανικής ανάπτυξης κατά τα επόμενα χρόνια, αλλά και ανοιχτός σε ενδεχόμενες εξαγορές-συνεργασίες που θα βοηθούσαν την εταιρεία να ενισχύσει την παρουσία της στις ξένες αγορές, εμφανίστηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΚΡΙ-ΚΡΙ Παναγιώτης Τσινάβος, στα πλαίσια της χθεσινής παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ειδικότερα, ο κ. Τσινάβος σημείωσε πως «είμαστε αισιόδοξοι ότι έχουμε βάλει τις βάσεις για να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει στο εξωτερικό για το ελληνικό γιαούρτι», ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στα σχέδια αύξησης των εξαγωγών και στο χώρο του παγωτού.

Πέραν αυτών όμως, ο κ. Τσινάβος κάθε άλλο παρά απέκλεισε και το σενάριο της μη οργανικής ανάπτυξης:

«Δεν αποκλείουμε εξαγορές και συνεργασίες στα προϊόντα που ήδη δραστηριοποιούμαστε. Θα θέλαμε ελληνικά προϊόντα να μπουν στο δίκτυό μας και να προωθηθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό. Δεν ενδιαφερόμαστε για προϊόντα που απευθύνονται μόνο στην εγχώρια αγορά».

Διψήφια ανάπτυξη το 2018

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά εξελίχθηκαν οι περυσινές οικονομικές επιδόσεις της γαλακτοβιομηχανίας ΚΡΙ-ΚΡΙ. Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή του Ομίλου Κων/νο Σαρμαδάκη, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 19% (στα 79,2 εκατ. ευρώ, διεύρυνση μεριδίων στην εγχώρια αγορά και αύξηση εξαγωγών κατά 31%), το EBITDA ενισχύθηκε κατά 13,6% (στα 12,5 εκατ.) και τα καθαρά κέρδη κατά 19,5% (στα 9,8 εκατ. ευρώ).

Για φέτος, η διοίκηση της γνωστής γαλακτοβιομηχανίας «βλέπει» διψήφιο ποσοστό ανόδου στις πωλήσεις και παράλληλα διευρυμένο περιθώριο καθαρού κέρδους, καθώς:

α) Οι τιμές των πρώτων υλών που είχαν εκτιναχθεί πέρυσι εμφανίζουν σημεία σαφούς αποκλιμάκωσης και

β) Η εταιρεία έχει ήδη «κλειδώσει» χαμηλότερες τιμές πρώτων υλών για ολόκληρο το 2018.

Σύμφωνα με τον διευθυντή επενδυτικών σχέσεων της εισηγμένης Στέφανο Τεντολούρη, φέτος αναμένεται να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα της διετίας 2017-2018 ύψους 18 εκατ. ευρώ, που αποσκοπεί στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και στην ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων της εταιρείας. Ήδη επενδύσεις ύψους 10 εκατ. έχουν ήδη ολοκληρωθεί, ενώ παράλληλα επιδιώκεται και η ένταξη του διετούς επενδυτικού προγράμματος στον αναπτυξιακό νόμο, με στόχο την επιδότηση του 35% μέσω φορολογικών απαλλαγών.

Κλάδος γιαουρτιού

Στην αγορά του γιαουρτιού η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία κατέχει το 14% (2η θέση) που μαζί με την έντονη παρουσία της στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ανεβάζει το ποσοστό κοντά στο 24%. Στόχος της ΚΡΙ-ΚΡΙ είναι να σκαρφαλώσει στην 1η θέση και για το σκοπό αυτό έχει εστιάσει το ενδιαφέρον της στο στραγγιστό γιαούρτι (μεγαλύτερη σε μέγεθος αγορά) με επαναλανσάρισμα («στραγγιστό και αγαπημένο») και βελτίωση ποιότητας.

Στο εξωτερικό θα συνεχιστεί η ισχυρή παρουσία στο χώρο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και μάλιστα τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει και η συνεργασία με την αγγλική αλυσίδα Morison, με αποτέλεσμα η ΚΡΙ-ΚΡΙ να ελέγχει το 100% της αγοράς ελληνικού γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας στη Μεγάλη Βρετανία.

Βασικότερες εξαγωγικές χώρες είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία η Γερμανία και η Ολλανδία, ωστόσο εξαγωγές γίνονται και σε πολλές άλλες χώρες, στις οποίες μάλιστα θα προστεθεί σύντομα και η Ιρλανδία.

Πέρα όμως από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η ΚΡΙ-ΚΡΙ ξεκινά δυναμικότερα την προώθηση και του δικού της σήματος στο στραγγιστό γιαούρτι, έχοντας ήδη συνάψει συνεργασίες με γνωστές αλυσίδες και ευελπιστώντας πως σταδιακά ο αριθμός των συνεργασιών θα διευρυνθεί σημαντικά.

Κλάδος παγωτού

Η ΚΡΙ-ΚΡΙ κατέχει το 15% της εγχώριας αγοράς παγωτού (2η θέση) και επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιό της, μέσα και από τη διεύρυνση του δικτύου διανομής της ιδιαίτερα στην Αττική.

Σε ότι αφορά τις εξαγωγές, αυτές είναι σχετικά περιορισμένες (κοντά στα 3 εκατ. ευρώ), ωστόσο υπάρχουν δυνατότητες επέκτασης σε μια τόσο μεγάλη παγκόσμια αγορά. Η ΚΡΙ-ΚΡΙ δραστηριοποιείται τόσο στο χώρο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε χώρες της Ευρώπης (πρόσφατα ξεκίνησε συνεργασία με την Aldi στο Ηνωμένο Βασίλειο), όσο και μέσα από τη διάθεση επώνυμων προϊόντων της (Κύπρος, Αλβανία, FYROM, Ιράκ).

Στόχος για νέα placements

Το ποσοστό του βασικού μετόχου (οικογένεια Τσινάβου) στην εισηγμένη εταιρεία ανέρχεται σήμερα στο 76% από 78,1% που ήταν στο παρελθόν. Ήδη ξεκίνησε -και υπάρχει πρόθεση να συνεχιστεί- μια προσπάθεια μείωσης του ποσοστού του βασικού μετόχου, με στόχο την ενίσχυση της διασποράς και της εμπορευσιμότητας του τίτλου.

«Πρέπει να συνεχιστεί η μείωση του ποσοστού των βασικών μετόχων, γιατί διαφορετικά δεν έχει νόημα να είμαστε στο χρηματιστήριο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσινάβος.
euro2day.gr