Σειρά αλληλοκατηγοριών και αντιδράσεων προκάλεσε την εβδομάδα που μας πέρασε το ζήτημα σχεδιασμού και κατασκευής του ΒΟΑΚ, καθώς τα θύματα ολοένα και αυξάνονται μέσα στο 2019. Κυρίαρχο σημείο αντιπαράθεσης αποτέλεσε το στάδιο στο οποίο άφησε το έργο η προηγούμενη Κυβέρνηση, με τους νέους Υπουργούς Υποδομών Καραμανλή – Κεφαλογιάννη να δηλώνουν ότι βρήκαν μόνο σκίτσα όταν παρέλαβαν τα ηνία του Υπουργείου, ενώ οι απαντήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων τους διαψεύδουν.
Ακολούθησε έντονη αντιπαράθεση για το ζήτημα των διοδίων και η εβδομάδα έκλεισε με εκατέρωθεν δηλώσεις Κυβέρνησης – Αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Σε δήλωση προέβη ο τομεάρχης Υποδομών – Μεταφορών και βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος σχετικά με τα όσα είπε η Ντόρα Μπακογιάννη για τα διόδια στον αυτοκινητόδρομο του ΒΟΑΚ.
Η δήλωση αναφέρει τα κάτωθι:
Διόδια και για τους Κρητικούς, θέλουν η κα. Μπακογιάννη, ο κ. Κεφαλογιάννης και άλλοι της Ν.Δ. για να δουν τον Βόρειο Άξονα της Κρήτης να κατασκευάζεται. Προφανώς η έλλειψη αυτών των διοδίων, ή μήπως και η προείσπραξή τους, εμπόδισε τις κυβερνήσεις τους να υλοποιήσουν τον άξονα.
Εκεί λοιπόν που χρωστούσαν το έργο, έρχονται τώρα όχι μόνο να
ζητήσουν και διόδια για τους Κρητικούς, αλλά να ακυρώσουν ότι έχει κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ λες και αυτοί ήρθαν να κυβερνήσουν κάποια άλλη χώρα.
Επειδή η κα. Μπακογιάννη αρέσκεται στις παροιμίες, πρέπει να πούμε ότι τον κρεμασμένο τον έβλεπαν για πολλά χρόνια μπροστά τους και το σχοινί προ πολλού είχε γίνει κορδόνι. Θέλουν λοιπόν να ακυρώσουν ότι βρήκαν έτοιμο και να πάνε σε μια εργολαβία.
Σε αυτή τη περίπτωση είναι σε θέση μεταξύ των άλλων να διαβεβαιώσουν, ότι και τα τμήματα εκείνα που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο κυκλοφοριακό φόρτο θα έχουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινητόδρομου;
Μαζί με τους πειραματισμούς τους, μήπως είναι σε θέση να δώσουν και κάποιο χρονοδιάγραμμα για την αποπεράτωση του έργου;
Αν η κα. Μπακογιάννη με αφορμή τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης μιλάει για επικοινωνία και κοροϊδία, τότε μάλλον πρέπει να την καλωσορίσει κανείς στην Κρήτη, διότι ούτε είδε, ούτε άκουσε κάτι για το φόνο και ψάχνει επιμόνως σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου.
Η δήλωση της Ντόρας Μπακογιάννη
Τηνν άποψη ότι Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης δεν μπορεί να γίνει χωρίς διόδια, διατύπωσε απόψε από τα Χανιά η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ντόρα Μπακογιάννη, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Καλογερή.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, «εγώ έχω πει από την αρχή, από την προεκλογική περίοδο, και θα το θυμάστε όλοι σας, ότι ένα τέτοιο έργο δεν μπορεί να γίνει χωρίς διόδια. Γιατί θέλουμε το έργο να γίνει. Άρα, το να υπάρξει η θέση, η οποία κατά την άποψή μου είναι ακραία λαϊκίστικη, ότι ένα τέτοιο έργο, αυτού του μεγέθους, μπορεί να υπάρξει χωρίς διόδια, είναι μία ουτοπία».
Όπως ακόμα ανέφερε, «συζητήσαμε με τον αντιπεριφερειάρχη ορισμένες ιδέες για το τι θα μπορεί να γίνει για τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν καθημερινά αυτό τον δρόμο και πώς θα δοθούν λύσεις ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες αυτών των ανθρώπων.
Θα συζητηθεί και θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να μπορέσουν να διευκολυνθούν κυρίως οι μόνιμοι κάτοικοι, οι οποίοι χρησιμοποιούν τον δρόμο αυτόν καθημερινά ή πολλές φορές την ημέρα. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Αλλά επί της αρχής ο ΒΟΑΚ θα έχει διόδια, διότι αν μπούμε σε άλλη λογική τα δισέγγονά μας δεν θα έχουν δρόμο για να μπορούν να πάνε με ασφάλεια από τα Χανιά στο Ηράκλειο ή στον Άγιο Νικόλαο».
Οι δηλώσεις του Γιάννη Κεφαλογιάννη άνοιξαν τον χορό των αντιδράσεων την εβδομάδα που πέρασε
Ένας Βόρειος Οδικός Άξονας “από το μηδέν”, με βασική χάραξη από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο κι ενδεχομένως με διόδια που θα επιβαρύνουν ελάχιστα τους πολίτες, είναι το όραμα του νέου Υπουργείου Υποδομών, όπως το περιέγραψε μιλώντας στο Ράδιο Κρήτη και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη, ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
“Εξετάζοντα όλοι οι τρόποι χρηματοδότησης. Είναι καιρός να μιλήσουμε ακόμα και θέματα ταμπού όπως είναι τα διόδια. Η δική μας κυβέρνηση λέει αλήθειες. Εξετάζουμε και αυτό το ενδεχόμενο, με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των Κρητικών και Ελλήνων φορολογουμένων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επέβαλε “σκιώδη διόδια για 30 χρόνια”, είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Ο Υφυπουργός τόνισε πως μέσα στο άμεσο διάστημα θα υπάρξει μια αναλυτική παρουσίαση προς όλους τους πολίτες, προκειμένου να μην υπάρχει κανένα έλλειμμα ενημέρωσης. Εξειδικεύοντας στα χρονοδιαγράμματα, ο Υφυπουργός τόνισε πως πρόθεση τόσο της κυβέρνησης όσο και του Υπουργείου είναι το έργο να γίνει «όσο το δυνατόν πιο σύντομα με όσο το δυνατόν πιο οικονομικό τρόπο».
Ο Υφυπουργός δεν παρέλειψε να επιτεθεί για μία ακόμα φορά στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, επαναλαμβάνοντας πως η Νέα Δημοκρατία παρέλαβε απλά ένα σκίτσο, ενώ τα τελευταία χρόνια ο κ. Σπίρτζης και το υπουργείο, δεν είχαν κάνει απολύτως τίποτα.
«Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε μια σειρά παλινωδιών» τόνισε μεταξύ άλλων ο Υφυπουργός για να προσθέσει πως αρχικά ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριζε δια του Γιάνη Βαρουφάκη πως η Κρήτη δεν χρειάζεται Βόρειο Οδικό Άξονα, να προχωρήσει στη συνέχεια στην ανακοίνωση μιας στρατηγικής μελέτης από τα Χανιά ως τη Χερσόνησο και τέλος να αναγκαστεί πιεζόμενη να εντάξει στους θεωρητικούς σχεδιασμούς της και τα τμήματα Κίσσαμος – Χανιά και Άγιος Νικόλαος Σητεία.
Χρήστος Σπίρτζης: Η ΝΔ δεν θέλει ένα σύγχρονο ΒΟΑΚ
“Το πραγματικό σχέδιο της Νέας Δημοκρατίας δεν είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, αλλά ένας δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστική νησίδα“. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων σε συνέντευξη του στο Ράδιο Κρήτη και τη Ρένα Σημειαντωνάκη, ο πρώην Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ζητώντας από τη Νέα Δημοκρατία να απαντήσει με βάση ποιες μετρήσεις και ποιες μελέτες μπορεί να μιλά για έναν σύγχρονο οδικό άξονα στην Κρήτη.
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών, απάντησε στις χθεσινές δηλώσεις του υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη στο Ράδιο Κρήτη και οι οποίες προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων!
Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης, «είναι να γελάει κανείς με την όλη επιχειρηματολογία της Νέας Δημοκρατίας και να λυπάται για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης», ενώ παράλληλα έκανε σαφές πως όλα εκείνα που υποστηρίζει το Υπουργείο Υποδομών ότι είναι «σκίτσα» είναι οι βασικές προϋποθέσεις που θέτουν η νομοθεσία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι Ευρωπαϊκές Τράπεζες προκειμένου να προχωρήσει ένα δημόσιο έργο.
Ο Χρήστος Σπίρτζης κατηγόρησε τη διοίκηση του Υπουργείου για πλήρη άγνοια επί των διαδικασιών, υποστηρίζοντας ότι ο ίδιος ως Υπουργός, από το 2015 προχώρησε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να φέρει σε ωριμότητα το έργο, αλλά και για να διευθετήσει όσα ζητήματα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια.
«Φέραμε σε μία πάρα πολύ μεγάλη ωριμότητα για να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί» τόνισε ο κ. Σπίρζης προσθέτοντας ότι «αν γίνει έργο με έναν διαγωνισμό να με πάρετε να μου το πείτε, εκτός κι αν η Νέα Δημοκρατία δεν σχεδιάζει αυτοκινητόδρομο, αλλά σχεδιάζει μόνο κάποιες βελτιώσεις στο υφιστάμενο δίκτυο».
Ο πρώην Υπουργός διευκρίνισε ότι επί των ημερών του ολοκληρώθηκαν οι σχετικές μετρήσεις, τα μοντέλα σε σχέση με το μεταφορικό βάρος που υπάρχει στον Βόρειο Οδικό Άξονα και είχαν δρομολογηθεί τρεις διαφορετικές λύσεις.
Σειρά αντιδράσεων από τους κρητικούς βουλευτές της αντιπολίτευσης
Οργισμένη απάντηση από τον Σωκράτη Βαρδάκη
«Για ακόμα μια φορά ακούστηκε από τα πιο επίσημα χείλη, αυτά του Υφυπουργού Υποδομών, ότι δεν υπάρχει, υποτίθεται, καμία δρομολογημένη εξέλιξη σε ότι αφορά τον ΒΟΑΚ. Ωστόσο, οι απαντήσεις που δίνονται από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, έρχονται να τον διαψεύσουν πανηγυρικά και τον ίδιο και τα υπόλοιπα στελέχη της παράταξής του.
Και είναι απορίας άξιο, πως μπορεί κάποια Κυβέρνηση να προχωρήσει στην προκήρυξη ενός έργου, αν δεν ολοκληρωθούν προκαταρκτικά βήματα, όπως έρευνες Προέλευσης – Προσδιορισμού των μετακινήσεων στον ΒΟΑΚ, μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης κυκλοφορίας, αξιολόγηση των τεχνικών λύσεων (της αρχικής και της νέας) ώστε να επιλεγεί τελικά η χάραξη που θα υλοποιηθεί και να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδότηση του έργου, να ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος οδικής ασφάλειας.
Επιπλέον, για να γνωρίζουν και οι πολίτες της Κρήτης, ολοκληρώθηκε και η Α Φάση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας και για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος και για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, για την εκδήλωση ενδιαφέροντος μελέτης, κατασκευής και συντήρησης του ΒΟΑΚ, στον οποίο διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον 5 εταιρίες, έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγησή τους και το Υπουργείο θα έπρεπε να προχωρήσει στην Β Φάση του διαγωνισμού.
Συνεπώς, οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και δεν προκύπτει από κανένα σημείο ότι θα πρέπει να ξαναρχίσουμε από την αρχή, καθυστερώντας δύο επιπλέον χρόνια για την κατασκευή του σημαντικότερου έργου της Κρήτης, όχι μόνο από αναπτυξιακής πλευράς αλλά πολύ περισσότερο από θέμα ασφάλειας.»
Έντονες αντιδράσης από τον Χάρη Μαμουλάκη
«Μετά τον Πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλή, σειρά είχε σήμερα ο Υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης να μας «ενημερώσει» ότι το οραματικό έργο ενός σύγχρονου και ασφαλούς ΒΟΑΚ επιστρέφει στο μηδέν και παραπέμπεται ουσιαστικά – ξανά – στις καλένδες.
Συνεχίζεται με αυτόν τον τρόπο η προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ να απαξιώσει, και εν τέλει να ακυρώσει, τους διεθνείς διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος και Χερσόνησος – Νεάπολη (και στους οποίους συμμετέχουν αρκετές εταιρείες κάτι που μόνο θετικά στοιχεία επιφέρει στο έργο) και να μην προχωρήσει στην προκήρυξη του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος. Το χειρότερο όμως απ’ όλα, είναι το γεγονός ότι με αυτές τις μεθοδεύσεις, η κατασκευή του ΒΟΑΚ απομακρύνεται και η δίκαιη απαίτηση του συνόλου της Κρητικής κοινωνίας για έναν ασφαλή, σύγχρονο και λειτουργικό αυτοκινητόδρομο δεν λαμβάνεται υπόψιν.
Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη προσπαθεί να απαξιώσει αυτό το σημαντικό έργο που έπειτα από παλινωδίες δεκαετιών, μπήκε σε τροχιά υλοποίησης από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε μας παραξενεύει το ότι οι προσωπικές προεκλογικές εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, ξεχάστηκαν τόσο σύντομα», ανέφερε σε δηλώσεις του ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία ν. Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Μας λυπεί όμως, το ότι θυσιάζεται ο ΒΟΑΚ, ένα υψίστης σημασίας έργο για την Κρήτη, στον βωμό της μικροπολιτικής. Ελπίζουμε ότι έστω και την ύστατη στιγμή, η κυβέρνηση θα αντιληφθεί ότι ο ΒΟΑΚ είναι πέρα και πάνω από κόμματα και σκοπιμότητες και θα συνεχίσει την προσπάθεια υλοποίησης, από το σημείο στο οποίο την παρέλαβε. Χωρίς να χάσει άλλο χρόνο».
Νίκος Ηγουμενίδης: Ντροπή να λέμε σήμερα ότι οι Κρητικοί μπορεί να πληρώσουν διόδια για τον ΒΟΑΚ
«Από το 2015 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έκανε μια τιτάνια προσπάθεια και πέτυχε να επανεκκινήσει όλα τα οδικά έργα αλλά και πολλά έργα υποδομής στην Κρήτη. Έργα που παρέμεναν βαλτωμένα, χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς καμία πιθανότητα ολοκλήρωσης.
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι δίνοντας το παρών από το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, Γούρνες – Χερσόνησος, το οποίο δόθηκε στην κυκλοφορία τον περασμένο Μάιο, ο τέως Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχε ξεκαθαρίσει εμπράκτως για μια ακόμη φορά ότι δεν θα υπάρξουν διόδια στον ΒΟΑΚ, παρουσιάζοντας μάλιστα όλο το σχεδιασμό και δίνοντας έμφαση στην κατασκευή αξιόπιστων κάθετων αξόνων για να υπάρχει πρόσβαση στη φυσική ομορφιά της Κρήτης.
Επομένως, είναι τουλάχιστον ντροπή σήμερα να μιλάμε για διόδια σε βάρος των Κρητικών που όλοι ξέρουμε πόσο ακριβά έχουν πληρώσει αυτή την υπόθεση. Η σημερινή Κυβέρνηση έχει υποχρέωση να ανακαλέσει και να φροντίσει να επιταχύνει άμεσα το έργο».
Παύλος Πολάκης για ΒΟΑΚ: «Όχι άλλες περιπέτειες και κοροϊδία!»
«Με μεγάλη απογοήτευση έμαθαν οι Κρητικοί και οι Κρητικιές από τα πλέον επίσημα χείλη του (Κρητικού) Υφυπουργού Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη, όχι μόνο την πρόθεση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη να ακυρώσει όλη τη διαδικασία ωρίμανσης και προετοιμασίας του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), αλλά και τη φαεινή ιδέα να θεσπίσει διόδια στον νέο άξονα για όλους (κατοίκους και επισκέπτες) που θα τον χρησιμοποιούν!
Θυμίζουμε σε όλους (παρότι οι πολίτες του νησιού τόχουν ζήσει στο πετσί τους με μεγάλη ταλαιπωρία δεκαετιών αλλά και συχνά και με βαρύ φόρο αίματος), ότι από τη 10ετία του 1960 μέχρι και το 2015 είχαν εκπονηθεί πολλοί «σχεδιασμοί-κουτσουλιές» σε διάφορα μικρά τμήματα του άξονα, με ένα μόνο τμήμα από αυτά να είχε ωριμάσει μελετητικά μέχρι το 2015, παρά τις συχνές διαμαρτυρίες των κατοίκων του νησιού σε όλους τους νομούς και τις πολλές σχετικές ερωτο-απαντήσεις στη Βουλή όλα αυτά τα χρόνια.
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μέσα από μια μεθοδική και επίμονη διαδικασία κατάφερε μέσα σε 2 χρόνια να πετύχει επαρκή ωριμότητα σε μετρήσεις, μοντέλα, μελέτες και χρηματοδοτικές λύσεις για όλο τον βόρειο οδικό άξονα του νησιού και να φτάσει λίγο πριν τους δημόσιους διαγωνισμούς για έναν σύγχρονο και ασφαλή ΒΟΑΚ.
Πρόκειται άραγε απλά για αδαείς που με προχειρότητα ακυρώνουν έναν ολόκληρο σχεδιασμό που έβαινε σε άμεση υλοποίηση (όπως αποδεδειγμένα ξεμπλοκάραμε και υλοποιήσαμε αντίστοιχα οδικά έργα σε όλη την Ελλάδα που βάλτωναν επί δεκαετίες), ή μήπως βρισκόμαστε μπροστά σε άλλη μια απόδειξη της προσχώρησης της ΝΔ στο πάλαι ποτέ δόγμα μιας βαθειάς πολιτικής φιλίας με την «λαοφιλή» τάξη των εργολάβων, που συμπυκνώνεται στο γνωστό «σας αναθέτω, σας διευκολύνω, σας απαλλάσσω, χρεώνω τον κόσμο και εσείς με στηρίζετε ποικιλοτρόπως…».
Αν τελικά η κυβέρνηση και ο (Χανιώτης) Πρωθυπουργός της καταφύγουν σ’ αυτή την διαφαινόμενη εξέλιξη, θα βρουν απέναντί τους για άλλη μια φορά σύσσωμο τον Κρητικό λαό, που δεν μπορεί να ανεχτεί άλλες περιπέτειες και κοροϊδία!».
Βασίλης Κεγκέρογλου: Όχι άλλες καθυστερήσεις για τον ΒΟΑΚ
Με αφορμή τις τελευταίες εξιλίξεις για τον ΒΟΑΚ και τις προθέσεις της κυβέρνησης, ο βουλευτής Ηρακλείου και Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος Αλλαγής κ. Βασίλης Κεγκέρογλου έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Oι αλληλοκατηγορίες ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ για τις ευθύνες που δεν προχώρησε ο ΒΟΑΚ αλλά και οι φόβοι του κ. Αρναουτάκη για περαιτέρω χρονική καθυστέρηση υλοποίησης του έργου, ισχύουν απόλυτα.
Το 2015 ο Σύριζα δια του κ. Σπίρτζη ανέτρεψε τον προηγούμενο σχεδιασμό στον οποίο είχαμε καταλήξει μετά από χρόνια και βάσει του οποίου είχαν ολοκληρωθεί ή δημοπρατηθεί 65 χιλιόμετρα και από τότε (2015) δεν δημοπράτησε κανένα νέο τμήμα του ΒΟΑΚ ενώ αντίθετα ακύρωσε δημοπρατημένα τμήματα όπως το Πάνορμο-Εξάντη. Ροκάνισε 4,5 χρόνια ‘’αναζητώντας’’ δήθεν νέα χάραξη και νέο σύστημα δημοπράτησης, αφαίρεσε 700 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα των οδικών υποδομών για να τα προσφέρει ως «δώρο» στους παραχωρησιούχους των μεγάλων οδικών αξόνων με διόδια και τελικά ανέθεσε ορισμένες μελέτες αλλά πάνω στην υφιστάμενη χάραξη .
Το 2019 η Ν.Δ. δια του κ. Καραμανλή έρχεται να ανατρέψει ακόμη και τις υποτυπώδεις ενέργειες που προχώρησαν από τον κ. Σπίρτζη το προηγούμενο διάστημα, για να αναζητήσει και αυτή κάποια νέα συστήματα δημοπράτησης του έργου. Ο κίνδυνος λοιπόν νέων μεγάλων καθυστερήσεων είναι υπαρκτός.
Το Κίνημα Αλλαγής αξιολογώντας με σοβαρότητα τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί κατά καιρούς , τα λάθη, τις παραλείψεις αλλά και τις δυνατότητες και όλα τα ενδεχόμενα για να προχωρήσει επιτέλους απρόσκοπτα το έργο του ΒΟΑΚ, και συνυπολογίζοντας την ευθύνη που έχει όλο το πολιτικό σύστημα κατέληξε στην πρόταση που διατύπωσε η Πρόεδρος Φώφη Γεννηματά στο Ηράκλειο τον περασμένο Μάιο:
“Να αποδοθεί , το σύνολο των αρμοδιότητων για την μελέτη, κατασκευή και συντήρηση του ΒΟΑΚ και ολόκληρου του οδικού δικτύου Κρήτης στην Περιφέρεια Κρήτης και να μεταφερθεί η αντίστοιχη υπηρεσία (ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ) με όλα τα απαραίτητα στελέχη και η δυνατότητα πρόσβασης στους πόρους ΠΔΕ και ΕΣΠΑ”.
Η πρόταση αυτή που κατά την γνώμη μας είναι ώριμη έχει καταστεί μονόδρομος για την δημιουργία ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, που θα παρέχει ασφάλεια και απαιτεί νομοθετική ρύθμιση για να υλοποιηθεί, με την περιφέρεια Κρήτης να αναλαμβάνει πλέον την αρμοδιότητα και να αποφασίσει το βέλτιστο σύστημα υλοποίησης του έργου και τον τρόπο Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα.
Καλούμε Ν.Δ. και Σύριζα, αντί να ερίζουν ανάμεσα στις αρμοδιότητες κεντρικού υπουργείου και Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, ας αποδεχθούν την πρόταση μας να αναλάβει την αρμοδιότητα η Περιφέρεια Κρήτης για να μην δημιουργηθούν νέα αδιέξοδα και αντιπαλότητες που θα είναι βάρος της προοπτικής για την κατασκευή του έργου.»
Ekriti.gr, Ypodomes.com, ρεπορταζ news-week.gr